Andaikan Lelaki Tahu

Andainya lelaki tahu…. Apabila seorang perempuan jatuh cinta, lelaki tidak semestinya punya segalanya, tetapi lelaki itu adalah segalanya baginya. 

Andaikan lelaki tahu…. Apabila sorang perempuan itu mengalirkan airmata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki tersebut. 

Andai lelaki tahu…. Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas tetapi dia mahu lelaki mengenalinya lebih dekat. 

Andai lelaki tahu…. Apabila perempuan berkata di mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untk dirinya, tetapi untuk masa depan anda. 

Andai lelaki tahu…. Kadang-kadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya anda akan menghianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahu yang terbaik untuk anda. 

Andai lelaki tahu…. Apabila perempuan merajuk, jangsn kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dibujuk dengan uang atau hadiah lainnya. Tetapi cukup degan perhatian yang membuat dia merasa dihargai. Andai lelaki tahu….

Apabila perempuan jarang mengatakan “I love u“ itu tidak bermaksud dia tidak mencintai, tetapi dia mahu lelaki itu merasakan sendiri cintanya. Bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya. 

Andai lelaki tahu…. Apabila perempuan berkata dia rindu pada kamu, itu bernar-benar adanya. Apabila berjauhuan bayanganmu akan senantiasa bermain dimatanya. 

Andai lelaki tahu…. Apabila perempuan berkata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya, karena dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik dimatanya. Walapun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. 

Andai lelaki tahu…. Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar karenanya. 

Andai lelaki tahu…. Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya”, dia tidak bermaksud menyruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan pikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda kembali. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia telalu emosional tetepi dialah yang paling menyayangi anda dan sngsat snsitif degan perubahan pada diri anda. Jadi hargailah seorang perempuan dalam hidup anda karena dia didatangkan bukan dengan kelemahan saja, tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda dan membuat hidup anda lebih sempurna.

{ 0 Comment... Skip ke Box Comments }

 

NETWORKEDBLOGS

MITRA LINK

WIDGEO

    blog-jasri.blogspot.com-Google pagerank,alexa rank,Competitor

TUKAR LINK

SAHABAT

al-Ilmu Naafi' © 2012 | Template By Jasriman Sukri